مشتریان بالقوه

1: مشتریان بالقوه

نویسنده:

مشتریان بالقوه و اهمیت آن

در دنیای کسب و کارهای امروزی صاحبان به جذب مشتریان و همچنین نگه داشتن مشتریان وفادار نیاز خواهند داشت. در این بین شناخت مشتری بالقوه و خصوصیات آن سهم به سزایی در کسب و کار شما داشته باشد. یکسری افراد هستند که مستعد جذب شدن به کسب‌وکار شما هستند و باید به عنوان یکی از اهداف اصلی برنامه‌ریزی‌های بازاریابی آینده قرار گیرند. زیرا برخی از افراد به خدمات و محصولات شما نیاز دارند ولی از کسب و کار رقیب استفاده می نمایند. به عبارت دیگر مشتری بالقوه آن دسته از مخاطبین‌ هستند که پتاینسل تبدیل شدن به مشتری را دارند، به این معنی که به محصول و خدمات ما نیاز دارند و در حال حاضر از ما خرید نکرده‌اند.

 

راه اندازی باشگاه مشتریان

 

انواع مشتریان بالقوه

  1. مشتریانی که اطلاعات کافی در مورد محصولات و خدمات ندارند.
  2. خریداران واقعی که به دنبال بهترین گزینه انتخابی بین شما و رقبا هستند.
  3. مشتریان قدیمی

توضیحات:

برای گزینه اول، برقراری یک ارتباط مناسب جهت اطلاع رسانی در مورد محصولات و خدمات و همچنین شرح مزایای آنها به مشتریان کمک خواهد کرد که به خرید ترغیب شوند. در مورد گزینه دوم برای خریدارن واقعی ازتباط کلامی و بصری فراهم کنید. در مورد مشتریان قدیمی هم افرادی که به لیست وفاداران به خرید ملحق نشده‌اند، بنابراین برای جذب دوباره‌ی این افراد لازم است علت عدم وفاداری را ریشه یابی و آن‌ها را رفع کنید و دوباره خودتان ، محصولات و خدمات‌تان را برایشان توضیح دهید.

مراحل تبدیل مشتری بالقوه به مشتری بالفعل

تبدیل مشتری بالقوه به مشتری بالفعل، فرآیندی چند مرحله‌ای است که شامل مراحل آگاهی، علاقه‌مندی، ارزیابی، خرید و وفاداری است. در هر یک از این مراحل، باید استراتژی‌های خاصی را به کار ببریم تا مشتری را به مرحله بعدی هدایت کنیم.

  • آگاهی: ایجاد آگاهی از برند و محصولات/خدمات از طریق محتواهای ارزشمند، تبلیغات هدفمند و حضور در شبکه‌های اجتماعی.
  • علاقه‌مندی: برانگیختن علاقه مشتری به محصولات/خدمات با ارائه اطلاعات دقیق، بررسی‌های مشتریان و مقایسه با رقبا.
  • ارزیابی: کمک به مشتری در تصمیم‌گیری با ارائه اطلاعات کامل درباره ویژگی‌ها، مزایا و قیمت محصولات/خدمات.
  • خرید: تسهیل فرآیند خرید با ایجاد یک تجربه خرید روان و بدون دردسر، ارائه تخفیفات و پیشنهادات ویژه.
  • وفاداری: حفظ مشتریان با ارائه خدمات پس از فروش، برنامه‌های وفاداری، و ایجاد ارتباط پایدار.

راه های جذب مشتریان:

  • شناخت نیاز مشتری
  • خلاقیت
  • ایجاد حس متفاوت بودن
  • ایجاد حس کنجکاوی
  • دلیل انتخاب شما
  • و …

خلاصه:

جذب مشتریان بالقوه و تبدیل آنها به مشتریان بالفعل قطعا یکی از اصلی‌ترین ارکان سرپا ماندن هر کسب‌وکاری است و یکی از بزرگ‌ترین دغدغه‌های صاحبان کسب‌وکارها. به این جهت ریال پیمنت به شما راه اندازی باشگاه مشتریان را توصیه می کند. از طریق می توانید ارتباط موثرتری با مشتریان خود برقرار کنید و آنها را وفادار سازید.


کسب مشاوره باشگاه مشتریان:

۰۲۱-۴۶۰۱۵۴۱۰

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *